غذای دریاییغذای اصلی

طرز تهیه ماهی سوخاری ، غذایی لذیذ برای یک دورهمی دوستانه

حتما شما هم می‌دانید که ماهی یکی از سالم‌ترین غذاها است. ماهی غنی از مواد مغذی، پروتئین‌، ویتامین D و سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. به همین دلیل به گفته بسیاری از متخصصان برای سلامت بدن و مغز بسیار با اهمیت است. ما در این مقاله طرز تهیه ماهی سوخاری که یکی از خوشمزه‌ترین روش‌های پخت ماهی است را به شما معرفی می‌کنیم. لطفا تا انتهای مقاله همراه با مجله آشپزی مامی کوکینگ باشید.

فواید حضور ماهی در رژیم غذایی

به نظر می‌رسد که همه ما همیشه در تلاش هستیم تا به گونه‌ای شرایط سلامت و زندگی خود را بهتر کنیم؛ در حالیکه اکثر ما وقتی صحبت از سلامتی می‌شود در ابتدا ورزش را به برنامه روزانه خود اضافه می‌کنیم، اما نباید از تاثیر رژیم غذایی مناسب و خوردن غذای سالم غافل شویم. از طرف دیگر ماهی به عنوان یک ترکیب غنی از پروتئین، چربی مضر بسیار کمی دارد و سرشار از ترکیبات و املاح معدنی مورد نیاز بدن انسان است. همچنین به دلیل اینکه بدن انسان نمی‌تواند بسیاری از این مواد مغذی را تولید کند مصرف ماهی نقش مهمی در حفظ و بهبود سلامت انسان دارد. تعدادی از فواید مصرف ماهی شامل:

ماهی بسیار مغذی است.

از آن‌جایی که ماهی مانند سایر موجودات دریایی غنی از امگا 3، آهن، ویتامین B و D است برای رشد مغز، بهبود سیستم ایمنی و قلب و سلامت استخوان‌ها مهم است. به همین سبب استفاده از غذاهای دریایی که دارای مواد مغذی حیاتی مورد نیاز برای سلامتی و تندرستی در تمام سنین است، ضروری است.

ماهی خشمزه است و به راحتی درست می‌شود.

از آن‌جایی که ماهی‌ها دارای تنوع بسیاری هستند با افزودن چند ادویه یا اضافه کردن چند گیاه معطر می‌توان غذاهای متنوع و لذیذی تهیه کرد. همچنین بسیاری از دستورهای غذایی شامل ماهی را می‌توان در کمتر از 15 دقیقه آماده کرد. ما در ادامه دستور طرز تهیه ماهی سوخاری را که از جمله خوشمزه‌ترین دستور‌های تهیه ماهی است به شما آموزش خواهیم داد.

ماهی به درمان افسردگی و جلوگیری از آن کمک می‌‌کند.

افسردگی حالت روحی شایعی است که با از دست‌دادن علاقه به زندگی و کاهش سطح انرژی و  فعالیت‌ها بروز پیدا می‌کند. پژوهش‌های مختلف نشان داده که امگا 3 در بهبود افسردگی و اثر بخشی داروهای ضد افسردگی بسیار موثر است.

ماهی به عملکرد صحیح قلب کمک می‌کند.

مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف ماهی با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه است. ماهی سرشار از اسید‌های چرب مفید است که با کاهش التهاب به بهبود عملکرد قلب کمک می‌کند.

طرز تهیه ماهی سوخاری

مواد مورد نیاز برای تهیه یک سوخاری خوشمزه

مواد مورد نیاز برای تهیه یک سوخاری خوشمزه شامل موارد زیر است.

سس تارتار

  • 1 فنجان سس مایونز
  • 5 قاشق چایخوری آب لیمو
  • 1/4 قاشق چایخوری نمک
  • 1/8 قاشق چایخوری فلفل

ماهی

  • 2 فنجان آرد همه کاره
  • 2 قاشق چایخوری ادویه لیمو فلفلی
  • 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • 1 قاشق چایخوری سیر نمکی
  • 1/2 قاشق چایخوری تکه های جعفری خشک شده
  • یک و نیم فنجان آب یخ
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • مقداری روغن برای سرخ کردن
  • 6 تکه فیله ماهی
  • یک قاچ لیمو ترش

طرز تهیه ماهی سوخاری

1.       تهیه سس

برای شروع طرز تهیه ماهی سوخاری در ابتدا و در یک کاسه کوچک، مواد مورد نیاز برای تهیه سس تارتار را با هم ترکیب کنید و کنار بگذارید. سپس در ظرف دیگر، آرد، ادویه لیمو فلفلی، بکینگ پودر، سیر نمکی و تکه‌های جعفری را با هم مخلوط کنید.

حال در کاسه سوم آب یخ را با 2 قاشق غذاخوری روغن ترکیب کنید. سپس مواد کاسه سوم را به کاسه دوم اضافه کنید و تا یکدست شدن مخلوط به هم زدن آن ادامه دهید.

طرز تهیه ماهی سوخاری با آرد گندم

2.      روغن را گرم کنید

به یک تابه عمیق روغن را اضافه کنید. میزان روغن باید به حدی باشد که سطح فیله ماهی را بپوشاند. روغن را تا 191 درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

سرخ گردن ماهی

3.     ماهی را سرخ کنید

ابتدا ماهی را با دستمال کاغذی خشک کنید. وقتی روغن به درجه حرارت مورد نظر رسید، با استفاده از چنگال تکه‌ای از ماهی را در خمیر فرو کنید تا کاملاً پوشیده شود. در نهایت هر بار فقط چند تکه ماهی را در یک زمان سرخ کنید. سرخ کردن تعداد زیادی فیله ماهی در یک زمان باعث پایین آمدن دمای روغن و ترد نشدن ماهی می‌شود.

برای سرخ کردن باقی ماهی‌ها هر بار دمای روغن را چک کنید تا حتما در دمای 191 درجه سانتی‌گراد باشد. می‌توانید ماهی سرخ شده را با لیموی تازه و سس تارتار سرو کنید.

ماهی سوخاری با پودر سوخاری

کلام آخر

امیدواریم از این دستور طرز تهیه ماهی سوخاری استفاده کنید و لذت ببرید. اگر پیشنهادی برای بهتر شدن این طرز تهیه دارید لطفا در قسمت نظرات با ما و مخاطبانمان به اشتراک بگذارید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا