غذای اصلی

لیست غذا‌های ساده برای مسافرت کوتاه و یک روزه

داشتن تغذیه سالم یکی از اصلیترین دغدغه‌های بسیاری از افراد در سفر به حساب می‌آید. با خوردن تغذیه سالم در طول سفر می‌توانید انرژی لازم را به دست بیاورید و به مشکلات گوارشی دچار نشوید. در نظر داشته باشید که نگهداری مواد غذایی در سفر کار دشواری بوده و برخی از خوراکی‌ها در عرض چند ساعت فاسد می‌شوند؛ بنابراین نمی‌توان آن‌ها را مصرف کرد. به همین دلیل، در این مطلب لیست غذا‌های ساده برای مسافرت را بیان کرده‌ایم. در صورتی که به خوردن غذا‌های آماده علاقه ندارید و یا می‌خواهید هزینه‌های سفر خود را کنترل کنید، تا انتهای مقاله لیست غذا‌های ساده برای مسافرت کوتاه و یک روزه همراه با ما در مجله آشپزی مامی کوکینگ باشید.

کوکو سبزی یا کوکو سیب زمینی

انواع کوکو در میان غذا‌های اصیل ایرانی طرفداران بسیاری دارند و در هر گوشه‌ای از کشور، می‌توان با یک نوع متفاوت و خاص آن مواجه شد. به همین دلیل، این غذای خوشمزه، سریع و متنوع، از بهترین انتخاب‌ها در لیست غذا‌های ساده برای مسافرت به شمار می‌رود. در میان تنوع فراوان کوکو‌های ایرانی، کوکو سیب‌زمینی و کوکو سبزی، در همه مناطق ایران رواج دارند و از جمله خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذا‌های فوری هستند؛ بنابراین می‌توانید در سفر خود از آن‌ها استفاده کنید. در صورت تمایل با افزودن مقداری گردوی خرد‌شده و زرشک در مواد کوکو، می‌توان این غذای ساده را خوشمزه‌تر و مغذی‌تر هم تهیه کرد. برخی از افراد نیز با حذف تخم‌مرغ از مواد اولیه کوکو، مدت زمان نگهداری این غذا را در سفر خود افزایش می‌دهند.

طرز تهیه كوكو سبزي با سیب زمینی

کوکو سبزی یا کوکو سیب زمینی

سالاد اولویه و سالاد ماکارونی

سالاد اولویه و سالاد ماکارونی بهترین غذا برای مسافرت شمال و محبوب‌ترین سالاد فوری به حساب می‌آید که می‌توانید آن‌ها را برای سفر یک روزه خود تهیه کنید. برای درست کردن این دو نوع سالاد، به حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارید. البته باید موارد لازم را از قبل تهیه کنید و تا فرآیند آماده‌سازی شما کوتاهتر شود. به غیر از سیب زمینی و تخم مرغ در سالاد الویه و ماکارونی فرمی در سالاد ماکارونی، سایر موارد این دو سالاد مشابه همدیگر هستند و شامل سس مایونز (سس سفید)، خیارشور، هویج، ذرت، آبلیمو، نمک و فلفل و … است. برای تجربه متفاوت‌تری از تهیه غذا در سفر، می‌توانید همه مواد مورد نیاز را از قبل پخته و به همراه خود به مقصد ببرید و بعد در مقصد، مواد را با یکدیگر ترکیب کنید.

طرز تهیه سالاد الویه ساندویچی با مرغ و کالباس

سالاد اولویه و سالاد ماکارونی

ناگت مرغ خانگی

ناگت مرغ یکی از غذا‌های محبوب برای بچه‌ها بوده و جزء غذاهای مسافرتی به حساب می‌آید. برای پخت ناگت مرغ خانگی، به سینه مرغ، تخم مرغ، آرد سوخاری و انواع ادویه‌ها مثل پاپریکا، زردچوبه، فلفل، آویشن، پودر سیر و روغن زیتون نیاز دارید. کافی است سینه مرغ را به قطعات کوچکتری خرد کرده و به ادویه‌ها آغشته کنید. بعد آن را درون تخم مرغ و آرد سوخاری بغلتانید و در روغن داغ سرخ کنید. البته باید بگوییم که شما می‌توانید ناگت را به جای سرخ کردن در روغن، درون فر بپزید. در این صورت غذای شما سالم‌تر خواهد بود.

ناگت مرغ خانگی

همبرگر لذیذ خانگی

همبرگر خانگی یکی از لذیذترین خوراکی‌ها در لیست غذا‌های ساده برای مسافرت است. همانطور که می‌دانید همبرگر از پرفروش‌ترین غذا‌ها در منوی رستوران‌ها و کافه‌ها محسوب می‌شود. در صورتی که این غذای خوشمزه در منزل تهیه شود، یقیناً طرفداران آن چندین برابر هم می‌شود. برای تهیه همبرگر خانگی می‌توانید از گوشت چرخ کرده گوساله و یا گوسفند، پیاز رنده شده، سس چیلی، ادویه و در صورت تمایل از سیر و یا پودر سیر استفاده نمایید.

برای تهیه مخلفات نیز از کاهوی خرد شده، گوجه فرنگی خرد شده، خیارشور، پیاز حلقه شده، سس خردل، سس کچاپ و ورقه‌های نازک ژامبون استفاده کنید. پنیر چدار، پنیر سوئیسی و یا پنیر آمریکایی می‌توانند نقطه پایان تهیه این غذای خوشمزه باشند. در صورت تمایل می‌توانید در تهیه این غذا از سالاد سیب زمینی هم استفاده کنید تا بهترین غذای مسافرتی در تابستان را بپزید.

برای سر کار، غذا چی بپزم؟ غذا برای سر کار – لیست بهترین غذا نانی و برنجی برای محل کار

همبرگر لذیذ خانگی

نان و پنیر، خیار، گوجه، گردو یا سبزی

اگر جزء افرادی هستید که غذای خانگی و سالم را به غذا‌های بوفه قطار یا رستوران‌های جاده‌ای ترجیح می‌دهید؛ بهتر است به‌دنبال تهیه غذا‌هایی با ماندگاری بالا باشید. ضمن اینکه اگر حوصله و زمان کافی برای تدارک غذا ندارید، می‌توانید به سراغ ساده‌ترین و سالم‌ترین انتخاب ممکن بروید.

یک لقمه نان و پنیر، به همراه سبزی، گوجه و خیار یا گردو از جمله غذا‌های راحت و مخصوص بین راه است که ماندگاری زیادی هم دارد. برخلاف تصور بسیاری از افراد، این غذای ساده و حاضر، انرژی موردنیاز بدن را به خوبی تأمین می‌کند، مواد مغذی را اعم از کربوهیدرات، پروتئین، فیبر و ویتامین را به بدن می‌رساند و بسیار خوشمزه، مقوی و سالم است.

نان و پنیر، خیار، گوجه، گردو یا سبزی

فلافل

اگر شما هم از خود می‌پرسید که غذای بین راهی چی بپزم؟ یا به دنبال لیست غذا‌های ساده برای مسافرت هستید، باید بگوییم که فلافل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است. فلافل علاوه بر ساندویچ خیابانی محبوب، می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های انرژی‌بخش و عالی در سفر باشد. نخود و پیاز، ۲ ماده اولیه اصلی این غذای لذید هستند که معمولاً دیرتر از سایر مواد غذایی فاسد می‌شوند. می‌توانید از قبل، مواد فلافل را آماده و منجمد کنید و آن را درون یخدان سفری نگهداری کنید.

در هنگام صرف غذا و بعد از یخ‌زدایی مواد فلافل، فقط کافی است که این مواد را در روغن سرخ کرده و به همراه نان و برش‌هایی از گوجه‌فرنگی، خیارشور و کاهو میل نمایید. در صورتی که تمایل به تهیه مواد فلافل ندارید، می‌توانید فلافل نیمه آماده را خریداری کرده و در هنگام مصرف، آن را سرخ کنید. به همین دلیل، فلافل جزء غذا‌های خراب نشدنی برای سفر محسوب می‌شود.

طرز تهیه فلافل | طرز تهیه و مراحل پخت فلافل خانگی با طعم بی‌نظیر

فلافل

انواع کنسرو‌های غذایی

نمیشود که صحبت درباره لیست غذا‌های مسافرتی باشد و حرفی از کنسرو به میان نیاید. در واقع استفاده از غذا‌های کنسرو شده، یکی از ساده‌ترین روش‌های تهیه غذا برای مسافران است. روش تهیه آسان، عدم نگرانی از فساد سریع و ماندگاری بالای کنسرو‌ها دلایل انتخاب این نوع غذا در سفر به حساب می‌آید.

بنا بر ذائقه و سلیقه خودتان، می‌توانید انواع خوراک بادمجان، ماهی تن، کنسرو لوبیا، عدسی، خوراک قارچ و لوبیا یا مواردی از این دست را خریداری کرده و پیش از مصرف آن را بجوشانید و میل کنید. همچنین باید به تاریخ تولید و انقضای محصول خریداری شده توجه داشته باشید و ترجیحاً کنسرو‌هایی با درب آسان‌بازشو را تهیه کنید تا مشکلی برای باز‌کردن آن‌ها وجود نداشته باشد.

انواع کنسرو‌های غذایی

جوجه کباب

بدون هیچ شکی، جوجه کباب یکی از بهترین انتخاب‌ها در لیست غذا‌های ساده برای مسافرت است. مگر امکان دارد دل به طبیعت زد و با خود جوجه کباب نبرد؟ حال به خودتان بستگی دارد که بخواهید جوجه کباب ترش آماده کنید یا جوجه کباب زعفرانی. ولی هرگز نباید جوجه کباب را فراموش کنید؛ زیرا خوردن جوجه کباب در طبیعت یک قانون نانوشته است. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر‌های خود، حتماً آن را امتحان کنید.

جوجه کباب

بورک ترکیه‌ای

اساساً غذا‌های مسافرتی سرد و غذا‌هایی که به فرم لقمه‌شده طبخ می‌شوند، از سهولت حمل مناسبی برخوردار بوده و خوردن آنها بسیار آسان است. به عبارت دیگر، این غذا‌ها مانند بورک ترکیه‌ای، به علت بسته بودن دو طرف و کوچک بودن آن‌ها برخلاف بسیاری از ساندویچ‌ها، هنگام خوردن راحتی زیادی را به همراه دارند. همچنین یکی از مزیت‌های دیگر انتخاب بورک و امثال آن این است که شما می‌توانید آن را به جای سرخ کردن در روغن زیاد، درون فر و با حداقل میزان روغن بپزید تا هنگام خوردن آن دست شما چرب و روغنی نشود.

نکات مهم در مورد طرز تهیه بورک پنیر خوشمزه

بورک ترکیه‌ای

انواع املت

یکی از بهترین پیشنهاد‌های ما برای صبحانه و یا میان وعده در سفر تهیه یک املت لذیذ است. این غذا که بسیار آسان و به‌سرعت تهیه می‌شود، باب میل همه ایرانی‌ها است. بدون شک نخستین انتخاب هم املت سنتی ایرانی با گوجه‌فرنگی و تخم‌مرغ می‌باشد؛ با این حال می‌توانید کمی خلاقتر باشید و مخلفات دیگری مانند فلفل سبز، ژامبون و ذرت را همراه با کمی پنیر به املت خود اضافه نمایید و دنیای جدیدی از مزه‌ها را کشف کنید.

طرز تهیه املت قهوه خانه ای با گوجه و رب و پیاز

انواع املت

ساندویچ مرغ

روش‌های متنوعی برای تهیه یک ساندویچ مرغ خوشمزه وجود دارند. شما می‌توانید گوشت مرغ سرخ‌شده و یا آب‌پز را به همراه کاهو یا سبزیجات دلخواه، خیار شور و گوجه‌فرنگی، داخل نان فانتزی یا سنتی قرار داد و در سفر خود آن را مصرف کنید. همچنین می‌توانید به سراغ دستور‌های غذای ملل بروید و ساندویچ‌های خوشمزه‌ای را تدارک ببینید. مثلاً از ترکیب سینه مرغ سرخ‌شده، پیاز خلالی شده، فلفل دلمه‌ای و نان ترتیلا یا لواش، می‌توانید لقمه‌های فاهیتای مکزیکی خوشمزه‌ای را تهیه کنید و برای یک وعده غذایی آن را نوش جان کنید.

ساندویچ مرغ

ماهی کبابی

در صورتی که به شهر‌های شمالی و جنوبی کشور یا مناطقی که در آنجا پرورش ماهی وجود دارد سفر کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً ماهی کبابی را هم امتحان کنید. تنها کافی است که ماهی و ادویه ماهی کبابی را خریداری کنید، ماهی را طعم دار کرده و آن را روی منقل و آتش گریل کنید. باید اشاره کنیم که تنوع ماهی زیاد است؛ پس نوع دلخواه خود را خریده، آن را طبخ کنید و از خواص فوق‌العاده ماهی لذت ببرید.

ماهی کبابی

جمع‌بندی

همانطور که می‌دانید تهیه و خوردن غذا، بخش مهمی از سفر به حساب می‌آید. در این مطلب لیست غذا‌های ساده برای مسافرت کوتاه را برایتان ارائه دادیم تا شما بتوانید در سفر‌های خود از آن‌ها استفاده نموده و لحظات لذتبخشی را در کنار همسفران خود تجربه کنید. ‌امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما سروران مفید واقع شده باشد. از این که تا انتهای مقاله لیست غذا‌های ساده برای مسافرت کوتاه و یک روزه همراه ما بودید، از شما تشکر و قدردانی می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا